Wyszukaj w serwisie

Krótki poradnik ZdrowieOkey.pl

Krótki poradnik z zakresu zdrowego odżywiania i nie tylko.

 

  • pij wodę strukturalną (wodę żywą) również wtedy gdy nie czujesz pragnienia - większość społeczeństwa jest odwodniona
  • unikaj picia napojów podczas posiłków by nie rozrzedzać soków żołądkowych, napoje należy spożywać 15 minut przed posiłkiem lub 2 godziny po posiłku
  • w celu uzupełniania wody w organizmie wypij szklankę wody ze szczyptą soli morskiej
  • nigdy nie smaż na olejach roślinnych (wyjątkiem jest olej kokosowy), do smażenia używaj tłuszczy zwierzęcych lub masła klarowanego
  • większość społeczeństwa w Polsce ma niedobory witaminy D, dobrze jest suplementować się tą witaminą, spożywając wraz z tłuszczami w pożywieniu; podczas suplementacji należy zadbać też o wysoki poziom witaminy K2
  • czytaj etykiety na produktach spożywczych, unikaj konserwantów, barwników, sztucznych aromatów, produktów GMO
  • unikaj żywności mocno przetworzonej, batonów, słodyczy, gotowych potraw
  • zadbaj o codzienny, umiarkowany wysiłek fizyczny, minimum 60 minut spaceru
  • rób coś dobrego dla innych, obniża to codzienny stres oraz dodaje energii do działania
  • maksymalnie ogranicz spożywanie mięsa - wytwarzanie mięsa sprzyja degradacji środowiska, zuboża oceany, dodatkowo mięso może być obciążone metalami ciężkimi, antybiotykami oraz hormonami
  • jedz oleje roślinne tłoczone na zimno, używaj na zimno, najwięcej kwasów nienasyconych ma olej lniany
  • ze względu na coraz mniejszą zawartość witamin i minerałów w dostępnych na rynku produktach warto zastosować suplementacje, minimum witamina D+K2, witamina C, kobiety w szczególności powinny zadbać o jod; wybieraj głównie czyste suplementy najlepiej w formie proszkowej do rozpuszczenia w wodzie (przy okazji nawadniamy organizm), suplementy w proszku pozbawione są sztucznych barwników, substancji wypełniających, przeciwzbrylających, żelatyny i innych.
  • kluczem do utrzymania zdrowia fizycznego jest właściwe trawienie pokarmów, aby zadbać o właściwą ilość soków żołądkowych należy 30 minut po posiłku wziąść szczyptę soli do ust (albo kryształek soli, najlepiej takiej do mielenia) i ssać jak najdłużej, nawet do kilku minut (uwaga na jakość soli, polecana jest sól morska, himalajska, generalnie bez przeciwzbrylaczy i środków dodatkowych)


 

 

* Wszystkie porady wzięte zostały od autorów wielu książek takich jak Borys Bołotow, Jerzy Zięba, Iwan Nieumywakin, Hulda Clark i inni. Zasady przedstawione powyżej są ogólne a każdy powinien skonsultować swoją dietę z lekarzem lub dietetykiem.